Éheztem

 2009.02.15. 10:52

De ennek is vége!

Nem elrettentésül vagy sajnáltatás céljából írok erről, hanem azért, hogy lásd, tényleg több minden véget ért az elmúlt héten.

Egy teljes hétig nem ettem semmit. És tudod mi a vicces? Hogy nem szenvedtem! Valójában tehát nem éheztem, csak nem ettem semmit. Hihetetlen? Ha még nem csikungozol, akkor valószínűleg annak tűnik.

Ja, és ez nem éhségsztrájk volt, hanem a „pikusicsi” nevű állapotot gyakoroltam, amely vagy természetes módon következik be az Út egy bizonyos szintjén, vagy némi (mester általi) támogatással segíteni lehet a beindítását.

Amúgy a Csung Jüan Csikung harmadik szintjén tanítom azt a gyakorlatot, amely ennek az állapotnak a fiziológiai alapját teremti meg. Minden esetre most Gao mestertől tanultunk egy további olyan speciális taoista légző gyakorlatot, amelynek segítségével még könnyebben, még természetesebben végezhető ez a nagyon is különleges hatásokat eredményező pikusicsi gyakorlat akár nagyon hosszú időn keresztül mindenféle károsodás nélkül.

Be kell vallanom, hogy ez az egy hetes időtartam jelenleg az egyéni csúcsom. Kicsit félve írtam le ezt a mondatot. Ugyanis a csikung semmilyen értelemben nem verseny. Ennek a különleges folyamatnak is a maga természetességében kell megtörténnie. Nem szabad erőltetni, de azért a felszínes, ám időnként elég erőteljes csábításoknak sem kell teret adni.

Szóval egy teljes hétig semmi. Az utolsó este azért volt egy kis szenvedés, mert a testem (leginkább a gyomrom) jelezte, hogy itt a vége. Viszont éjszakára nem akartam már semmit sem enni, úgyhogy akkor egy kicsit össze kellett szednem az elhatározásomat. Sikerült!

Ennek a gyakorlatnak több jutalma is van. A fő hatása persze az intenzív fizikai és mentális tisztulás, amelyeket sikerült most is megtapasztalnom. Egy másik érdekes kísérő jelenség az, hogy a reggelinél a korábban határozottan és egyértelműen íztelennek minősített kása fantasztikusan jól esett, kifejezetten ízlett :-))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csikung.blog.hu/api/trackback/id/tr10944064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jeszencsák edit mária 2009.02.16. 15:50:01

Kedves Laci!
Ez is egy érdekes megoldás a tisztulásra, de úgy érzem, hogy ez hasonló a léböjt kúrához. Gondolom, hogy a kb. 2-3 liter folyadékot (ásványvizet)fogyasztottátok csak. Emellett milyen volt az erőnlétetek? Mit csináltatok ez alatt az idő alatt? Pl. meditáció? Meditálni elődeink ugyanis kifejezetten böjt alatt szoktak - ha fontos dologról volt szó.
Az eredmény mindenképpen felülmúlhatatlan.
További szép napot, sok szép élményt kívánok: Edit

metarjuna 2009.02.17. 10:47:17

Szia!

Annyit tennék hozzá, hogy a 7. napon tényleg van egy krízis, de ha azon átjutsz, akkor másnap sokkal könnyebb! Sőt, a böjtös tapasztalataim az mondják, szinte kötelező átmenni rajta, mert ha nem akkor frusztráltá válok. :(
Hozzá kell tegyem, én nagyon műkedvelő vagyok, mint mint chi kungos, csak annyit csinálok amennyi a chen taijihoz tanultam.
Minden jót!

metarjuna 2009.02.17. 10:48:27

Sőt most jut eszembe, tegnap pont a böjtről posztoltam!!!!
metarjuna.wordpress.com/2009/02/16/mahamudra-iib/#comment-686
Hogy mik vannak!!! :)
süti beállítások módosítása